Management game en gamification

Gamification is een geweldige manier om als team en als individu te leren. Van elkaar en met elkaar. In een veilige omgeving worden uw mensen uitgenodigd om spelenderwijs te leren door vooral met elkaar te ‘doen’. Experimenteren en nieuw geleerde theorieën en modellen daadwerkelijk aangaan levert voor iedereen een schat aan kennis en ervaringen op. De meest gebruikte vorm die ik inzet bij gamification is: management game.

Een management game maak ik voor u op maat waarmee deze volledig aansluit bij de hedendaagse praktijk van uw organisatie. Inmiddels heb ik 10 jaar ervaring met het spelen en ontwerpen van op maat gemaakte serious games.

Een management game is een ervaring. Er daarom veel over schrijven heeft weinig nut. Bent u nog niet bekend met het idee en/of effect van gamification dan wel management games? Laten we allereerst een vrijblijvende telefonische afspraak maken zodat ik u er meer over kan vertellen. Bent u er wel al bekend mee en heeft u serieuze interesse, dan kom ik graag vrijblijvend langs waarna een offerte volgt.

Leren door te doen; net écht!

Organisaties waar ik (live) management games voor heb ontwikkeld en gespeeld: ABN Amro, KPN young talent, Havenbedrijf Rotterdam (diverse afdelingen), HSO, Mazars, Iter Fidelis, Landelijke Huisartsen Vereniging, PI Krimpen, Salsaparilla, Stichting Veluwe Portaal, TSS.

Samenvatting:

Inhoud: Geleerde ‘in de praktijk brengen’ op een speelse manier met een competitief element.

Niveau: Voor ieder niveau

Studiebelasting: geen

Studiemateriaal: geen

Doelstelling: Nieuwe theorie en gedachtegoed uit kunnen proberen waarbij het experimenteren loont: leren door te doen. Ontvangen van veel feedback: wat werkt (al) wel en wat werkt (nog) niet.

Prijs: Op aanvraag

Robin Pera heeft ons een fantastische ervaring gegeven met het spelen van het spel “Houston we got a problem”. Een halve dag lang was de afdeling Corporate Strategy van Havenbedrijf Rotterdam de adviseur van de Houston Port Authority. De energy transition in het fossiele grondstoffen bolwerk in Trump’s US kent een aantal aparte uitdagingen waarbij de ervaringen uit Rotterdam goed van pas komen. Door het toepassen van een aantal overtuigings-en beinvloedingsstijlen naar stakeholders en decisionmakers in Houston, is er veel geleerd en ook direct toepasbaar in de Rotterdamse situatie en verhoudingen. Met het spel “Houston we got a problem “ waren we daadwerkelijk en bijna live actief in Houston. Buitengewoon goed doordacht en professioneel uitgewerkt spel.

Victor Schoenmakers – Director Corporate Strategy – Havenbedrijf Rotterdam N.V. 

Heb je een vraag?

10 + 9 =